תזרים מזומנים והתנהלות מול הבנקים

 

האם אתה כבעל עסק באמת משיג מהבנק שלך את התנאים הכי טובים שאתה יכול להגיע אליהם? האם הבנק עוזר לך בתקופות של חנק מזומנים?

 

אחת הבעיות הגדולות איתה מתמודדים בעלי עסקים, היא ניהול החשבון העסקי וההתנהלות אל מול הבנקים. אחד הכלים החזקים שיעזרו לכם בהתנהלות מול הבנקים הינו תזרים המזומנים התפעולי.

ראוי לציין כי כל עסק נזקק לאשראי במשך חייו, חלק מהעסקים זקוקים למימון ההתחלתי, חלק מהעסקים זקוקים למימון של ציוד או קווי יצור חדשים ולעיתים גם למימון של הון חוזר.

עסקים רבים נזקקים למימון ההון החוזר בעיה שנובעת בעיקרה מחוסר תכנון תזרימי נכון, חוסר התכנון התזרימי גורם לעסקים ריווחיים להקלע לבעיות של תזרים מזומנים.

הדבר החשוב ביותר שעליכם לזכור, הינו שהבנקים מעדיפים להתנהל אל מול לקוחות צפויים והם אינם "אוהבים" את הלקוחות הבלתי צפויים. הבנק אינו שותף עסקי שלכם, אלא הוא שותף אך ורק בניהול החשבון. לנגד עיני הבנק עומדת לאורך כל הדרך השאלה, האם אתם כבעלי חשבון עתידים לעמוד בהחזר ההלוואות ובמסגרת אותה הם מקצים לכם.

לאור האמור לעיל, עליכם כבעלי עסקים לשתף את הבנק בתוכנית העסקית שלכם ולעדכן אותו בצפי העתידי של מחזור ההכנסות. לצורך הדוגמא, אם אתם צופים כי שיק אמור לרדת בימים הקרובים ומסגרת האשראי הגיעה לקיצה, צלצלו לבנקאי מולו אתם מתנהלים, בקשו חריגה זמנית ושתפו אותו בהכנסות הצפויות, שיאזנו חזרה את חשבון העו"ש.

חשבון הבנק העסקי שלכם

מנהל חשבון הבנק שלכם יבדוק תמיד מהי רמת הסיכון שהבנק לוקח בעת מתן הלוואה או הקצאת מסגרת אשראי. המודל העסקי של הבנק אומנם מבוסס על ההלוואות וריביות, אך על מנת להגדיל את מסגרת האשראי או לקבל הלוואה, עליכם להציג בפני הבנק ערבויות, בין אם אלו נכסי נדל"ן, חסכונות, תקבולים עתידיים , הצגת חוזים אותם חתמתם עם לקוחותיכם ועוד.
הבנק מעמיד מסגרת אשראי או מעניק הלוואות בגובה הביטחונות שתציגו לו ובהתאם למשא ומתן אותו אתם מנהלים.

רוצים לדעת כיצד לנהל מו"מ חכם ומקצועי עם הבנק?
צרו קשר ונלווה אתכם שלב אחר שלב.

 

העסק זקוק להלוואה כדי לשרוד או להתרחב?

עסק נזקק לעיתים להלוואה או להגדלת מסגרת האשראי, בכדי להמשיך את התנהלותו התקנית או בכדי להתרחב. כאמור הבנק הוא עסק כלכלי לכל דבר ועניין ועל כן הוא ישמח להעניק לכם הלוואות מהן הוא מרוויח ריביות, אך הוא ייקח בחשבון את רמת הסיכון. במידה והסיכון גדול מדי, הבנק עלול לא לאשר את בקשתכם.

 

דעו כי ניתן לנהל עם הבנקים מו"מ לקבלת הלוואות והגדלת מסגרת האשראי, כך שהריבית אותה תשלמו תהיה נוחה ונמוכה יותר, את ההלוואות יש לקחת רק לאחר שנשקלו כל הפרמטרים העסקיים, על מנת למנוע הסתבכות כלכלית בעתיד.

לעתים עדיף לא לקחת הלוואה אלא לחפש דרכים נוספות להתייעלות בעסק מאחר ולקיחת הלוואות נוספות יכבידו על העסק מבחינה תזרימית עתידית.

 

SCHREIBER מלווים את לקוחותיהם ומסייעים לכם לקבל הלוואות בצורה שקולה ומסודרת, תוך דגש על האינטרסים שלכם בלבד. אנו מלווים אתכם מול הבנקים החל מניהול המשא ומתן ועד קבלת ההטבות וההלוואות לטובת בית העסק שלכם.

ניהול תזרים המזומנים התפעולי מאפשר שליטה ובקרה, תכנון עתידי נכון יותר ומאפשר לכם לקבל החלטות עסקיות ומקצועיות מול הבנקים. רוצים להצליח לנהל את תזרימי המזומנים בעסק? רוצים להצליח במשא ומתן מול הבנקים? צרו קשר עוד היום ונלווה אתכם לכל אורך הדרך.