יציאה מ"עבדות" לחרות האומנם?

שכירים רבים חולמים על היום בו יהפכו לעצמאים ויכבשו את העולם. בשנות עבודתי ראיתי רבים אשר לא היו מרוצים במיוחד ממקום עבודתם וחשבו על היום בו יהפכו לעצמאים. שכירים אלו יושבים וחולמים אך למעשה לא מתכננים כיצד באמת יישמו את החלום.

יישום חלום של להפוך משכיר לעצמאי מצריך הערכות וחשיבה מרובה, לעיתים נראה כי לעזוב את מקום העבודה ולפתוח עסק עצמאי נניח חנות למכירת פלאפל או סנדביצים יעביר אותך למליונר עם חשבון בנק מעולה, אך במציאות ענף המזון הינו ענף די קשה והריווחיות די נמוכה.

ירון עבד כאיש מכירות בחברה המשווקת חומרי בניין כאשר בגיל 42 פוטר מעבודתו, ההחלטה הראשונית של ירון הייתה לחפש מקום עבודה חדש, הבעיה הייתה שירון תושב בפריפריה הרחוקה, ולא הצליח למצא מקום עבודה חדש. ראוי לציין שמצבו המשפחתי של ירון הינו נשוי + 3 ילדים למזלו אשתו המשיכה בעבודתה כך שעדיין יכלו לממן את כלכלת הבית בצמצום.

כאשר ירון בחן את מצבו וראה את אפשרויות התעסוקה הקיימות החליט שברצונו לפתוח עסק למכירת סנדביצים ושתיה במרכז העיר בה התגורר, הבעיה הייתה שבאזור היו כבר מספר חנויות מהסוג אותו רצה לפתוח. בנקודה זו ירון החליט לפנות אלי לעזרה, יחד בחנו את האפשרויות העומדות לפניו, האחת לשכור מקום חדש ולפתוח חנות חדשה לגמרי והשניה לקחת מקום פעיל ולרוכשו, ראוי לציין כי ירון היה מאד נלהב מכוונתו להפוך לבוס של עצמו, אך שכח לבדוק את הנתונים הפיננסים.

ירון בעזרתי ערך את ניתוח ה T.O.W.S כלומר מהם החוזקות והחולשות שלו וכן את האיומים וההזדמנויות העומדות לרשותו, כלומר ערכנו תוכנית עסקית קצרה לעסק, לאחר מכן ירון בדק מהן המכירות הקיימות בתחום בו רצה לעסוק באזור מגוריו. לאחר מכן ערכתי לירון את התקציב ותזרים המזומנים לעסק אותו רצה לפתוח בכדי שיהיה בידיו את הכלים להבין מה נדרש ממנו. במקביל לכל האמור הסברתי לירון כי כבעל עסק יחיד עליו לדאוג לשיווק העסק, להנהלת החשבונות, והניהול השוטף, ובמידה ואין ברשותו את הידע הנדרש עליו לרכוש אותו.

בחינת האפשרויות שנצבו לפני ירון נתן לו את ההחלטה מה ברצונו באמת לעשות, מאחר ופתיחת העסק במקום אותו רצה בהתחלה לפי כל הנתונים הכספיים שהוצבו לפניו הייתה מכניסה אותו למצב של חדלות פרעון והפסד כספי אדיר. כאשר ירון הבין כי החלום עליו חשב להכין באזור מגוריו עלול להסתיים בחדלות פרעון, הבין כי עליו לבחון נקודה חדשה שהינה מעבר לאזור אחר, או לנסות למצא מקום עבודה חדש כשכיר, אך בעצמותיו בערה ההחלטה כי הוא רוצה להיות עצמאי, וביקש כי אלווה אותו בהחלטותיו העסקיות.

השלב החדש לפניו עמד ירון היה רכישת עסק קיים במקום מרכזי בעיר הרחוקה כשעת נסיעה ממקום מגוריו הנוכחי, כמובן ערכנו יחד את הניתוח הפיננסי המקיף לפני קניית העסק הנוכחי. כעבור מספר חודשים ירון התקשר אלי ושמח לספר לי כי העסק שרכש מצליח.

המסקנה המתבקשת היא לפני כל צעד לעצמאות וכניסה לעולם העסקים הקטנים אני ממליצה על ניתוח פיננסי מקיף של העסק, ובניית תוכנית עבודה בכדי שתצעדו על המסלול להצליחה.

פורסם בקטגוריה כללי, עם התגים , , , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *