מדוע חשוב לבנות תחזיות פיננסיות בעסק הקטן

Report chartsבניית תחזיות פיננסיות הינה אחת מהמשימות הקשות לבעל העסק הקטן, למרבה הצער הרבה בעלי עסקים קטנים טוענים כי אין צורך בדוחו"ת, אך אם ברצונם שהעסק יצמח יש צורך להכין תחזיות פיננסיות. למעשה התחזיות הפיננסיות הן הכרח לעסק מאחר והן נותנות לבעל העסק את התכנון הפיננסי שלו.

בעל עסק אשר מפסיק את קריאת המאמר בנקודה זו חוטא לעצמו, מאחר והכנת תכנון פיננסי לעסק יכול לעזור לו לבחון התרחשויות בזמן אמת, ולתאם את התחזיות הפיננסיות בעסק, אז נכון אמת יש לתאם את התחזיות הפיננסיות במשך השנה לפי ההתרחשויות הכלכליות המתרחשות, אך עדיין יש לנו את היכולת לחזות ולהבין מתי העסק עלול להיקלע לבעיה של תזרים מזומנים. במידה והעסק עלול להיקלע לבעיה של חוסר מזומנים קיימת האפשרות בידיו לארגן הלוואה לעסק בכדי לעבור את התקופה הקשה ולשם כך דרושים נתוני התכנון הפיננסי.

הדרך הנכונה להכנת תחזיות פיננסיות בעסק הקטן היא לקחת ייעוץ בתחום ולפתח את השיטה לבנית תקציב נכון וראלי, מתקציב זה יש לבחון את תזרים המזומנים העתידי.

בנקודה זו אתה אומר לעצמך כיצד מכינים את הדוחו"ת הללו, לשם כך עליך לקחת קצת זמן פנוי, לשבת עם עצמך ולחשוב מה אני רוצה להשיג מהעסק שלי, קח את הזמן ורשום מה מחזור המכירות הצפוי בעסק לדעתך בעסק בכל אחד מ 12 החודשים הקרובים, הצעד השני הינו עלות המכירות, נתון ממוצע לגבי עלות המכירות ניתן לקחת מהדוחו"ת השנתיים של רואה החשבון החיצוני בחברה, אך בזהירות מאחר ויש לבחון מהן המגמות הקיימות בשוק בו אתה נמצא. ולבסוף הוצאות נוספות הקיימות בעסק, ולא לשכוח את הוצאות הריבית. התוצאה הסופית מספקת את הרווח הצפוי כל חודש בעסק, במידה ונוצר הפסד עליך לבחון מדוע.

בחינת המגמות הקיימות בשוק ניתן לבחון מהדוחו"ת הכספיים בשנתיים האחרונות, יש לבחון האם יש עליה או ירידה במכירות, במידה ויש שינוי במגמת המכירות רצוי לבחון את הסיבות, האם השינוי נוצר משינוי מגמה בצריכה בשוק, או איכות המוצרים שהעסק מייצר, האם יש שינויים דרסטיים במחיר חומרי הגלם, או שהשינויים נוצרו כתוצאה מהטיית כבישים באזור, או רשת עולמית חדשה המקימה סניף בסמוך, ומהווה תחרות.

סיימת לבנות את התקציב עבור 12 החודשים הקרובים והעסק מראה שצפוי רווח, בנקודה זו עליך לזכור כי רווח בדו"ח רווח והפסד לא מרמז על תנועת המזומנים בעסק. בעיקר בעסקים קטנים רצוי בנקודה זו לבנות גם את תזרים המזומנים העתידי, תמיד חשוב לזכור שהמזומנים בעסק הינו הדבר הכי חשוב. בכל חודש יש לבחון ל 3 החודשים הקרובים, ורצוי לפרוש לפי תנועות יומיות בכדי להבין מתי העסק צפוי לבעיית מזומנים. רצוי לזכור כי תזרים המזומנים העתידי כולל בתוכו תשלומים עבור סעיפים שאינם קשורים לדו"ח הרווח והפסד כגון החזר הלוואות ותשלומי מע"מ.

הכנת התחזיות הכספיות לעסק נותנת לך כבעל העסק הקטן את האפשרות להבין את העסק, לתכנן את ההתרחבות העסקית וההישרדות העסקית, הנתונים אשר מתקבלים בהכנת הדוחו"ת העתידיים פותחים בפניך אין ספור אפשרויות

פורסם בקטגוריה כללי, עם התגים , , , , , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *